Ustalenie strategii sprzedaży nieruchomości. Jak ją przeprowadzić?
Dotarliśmy do momentu, w którym powinniśmy wiedzieć już niemal wszystko na temat tego, w jaki sposób przebiegać będzie sprzedaż naszej nieruchomości.
Sprawdziliśmy dokumentację – było tego dużo, ale możemy czuć się w pełni bezpieczni. Tak samo poczują się potencjalni kupujący, co znacznie ułatwi nam przekonanie ich do kupna właśnie naszej nieruchomości. Przeanalizowaliśmy rynek i ceny, co uchroni nas przed przeszacowaniem ceny. Przede wszystkim – znamy dokładny powód i cel sprzedaży. Wiemy, na ile możemy sobie pozwolić w trakcie negocjacji i na czym nam zależy. Zrobiliśmy analizę SWOT, dzięki czemu jesteśmy lepiej przygotowani na wszelkie ewentualności i potencjalne zarządzanie ceną sprzedaży. Następnie poznaliśmy dokładnie naszego potencjalnego klienta. Dzięki temu nie będziemy strzelać w ciemno i kierować oferty do zbyt dużej grupy odbiorców. Słowem – mamy wszystko, aby zaplanować skuteczne działania.
W Twoim przypadku strategia sprzedaży nie musi być rozbudowanym dokumentem, nie sprzedajesz przecież całej inwestycji deweloperskiej. Na jakie pytania musisz udzielić samemu sobie odpowiedzi?
1.Od jakiej ceny zaczynam i do jakiej kwoty jestem w stanie zejść?
2.Na których portalach umieszczę swoje ogłoszenie i ile jestem w stanie przeznaczyć na promocję?
Z reguły rekomenduję umieszczenie oferty na 2 największych portalach i intensywną promocję w pierwszym okresie – tj. pierwsze 2–3 miesiące – gdyż wtedy mamy największą szansę na zainteresowanie kupujących naszą nieruchomością. Ile przeznaczyć na promowanie? Nie ma jednej reguły, natomiast staraj się ciągle być na pierwszej stronie wyników. Wiem, że to dość drogie, ale uwierz mi – efekty są tego warte.
3. Jakie jeszcze kanały wykorzystam w promocji ogłoszenia? Jaką rolę odegrają w nich media społecznościowe?
Jeżeli kompletnie nie rozumiesz działania mediów społecznościowych, poproś kogoś o pomoc. Ominięcie tego kanału odbierze Ci naprawdę dużą liczbę potencjalnych zainteresowanych!
4. Jak przygotuję nieruchomość?
5. Jakie materiały promocyjne stworzę, aby wyróżnić swoją ofertę?
Profesjonalne zdjęcia to po prostu obowiązek, jeśli chcesz sprzedać nieruchomość szybko i zyskownie. Wydatek ten nie jest tak duży, jak może Ci się wydawać, a efekty zdecydowanie są tego warte. O zdjęciach piszę chwilę później.
6.Do kogo kieruję swoją ofertę i kto jest moją grupą docelową?
Wykorzystaj opis oferty, aby podkreślić rzeczy ważne dla Twojej persony. Wypunktuj wszystkie istotne dla niej korzyści. Więcej porad na temat pisania znajdziesz poniżej.
7. Jak będę prezentować nieruchomość?
Ustalenie tego na początku pozwoli Ci jeszcze bardziej przyspieszyć sprzedaż.
Szczególnie opłacalną techniką są Dni Otwarte, o których więcej dowiesz się w tym linku. –> https://bit.ly/2Jk56of
Chcesz dowiedzieć się wiecej na temat strategii sprzedaży nieruchomości?
Pobierz darmowy e-Book, który dla Ciebie przygotowałem.
https://nieruchomosciszybko.pl/poradnik/
Skuteczny agent nieruchomości i kreatywny praktyk szybkiej sprzedaży. Związany z marką NieruchomosciSzybko.pl . Cały czas pracuje jako pośrednik na rynku wtórnym. Specjalizuje się we współpracy z klientami sprzedającymi i deweloperami. Dzięki autorskiemu Systemowi Skutecznej Sprzedaży Nieruchomości uzyskuje ceny sprzedaży wyższe o 10% i sprzedaje o 30% szybciej w porównaniu z agencjami i działami sprzedaży działającymi w standardowy sposób.