Jak stworzyć skuteczny opis nieruchomości?
Nie wszyscy lubimy pisać. Panuje też powszechne przekonanie, że nie czytamy zbyt wiele, zwłaszcza książek, instrukcji, gwarancji, umów i opisów na aukcjach. Nic bardziej mylnego! Zastanów się sam – zamierzasz wydać kilkaset tysięcy złotych, pewnie będziesz się też wspierać długoterminowym kredytem hipotecznym. Naprawdę nie przeczytasz opisu nieruchomości? No właśnie. Twój potencjalny klient zrobi to samo.
Niestety, przekonania i swego rodzaju lenistwo sprawiają, że na portalach z ogłoszeniami mamy do czynienia z opisami niespójnymi z rzeczywistością, chaotycznymi, trudnymi do przeczytania i zrozumienia. Często są też naszpikowane prostymi błędami ortograficznymi. Pamiętaj, w tym miejscu budujesz wizerunek swój – jako sprzedającego – oraz Twojej nieruchomości. Chyba nie chcesz wyjść na kogoś, komu nie można wierzyć i kogo nie warto traktować poważnie?
Jak pisać, aby szybciej sprzedać nieruchomość?
Zasada nr 1- Używaj zasad webwritingu
W uproszczeniu: pisz jak najkrótsze zdania, używaj tylko formy czynnej, dziel tekst na akapity po maksymalnie 5 wersów i wyróżniaj najważniejsze informacje. Możesz też umieścić je na początku opisu.
Zasada nr 2 – Sprzedawaj jak spec od reklamy
Buduj zdania jak copywriter. Używaj modelu cecha– zaleta–korzyść. Jak wygląda przykład takiego przekazu?
Mieszkanie ulokowane jest 3 minuty od centrum miasta, co znacznie skróci Twoje dojazdy do pracy i na zakupy. Dzięki temu zyskasz więcej czasu na zabawę ze swoimi dziećmi.
Pamiętaj jednak, że naprawdę łatwo tu przesadzić. Nie opieraj na tym całego tekstu i staraj się zachować umiar.
Zasada nr 3 – Bądź poprawny
Myślisz, że to trudne? Z jednej strony tak, ale z drugiej masz naprawdę mnóstwo ułatwień i pomocnych narzędzi.
Z czego możesz skorzystać?
– LanguageTool – prosta strona, na której wklejasz swój tekst i otrzymujesz listę korekt do wdrożenia.
– jasnopis – jak sprawdzisz już swój tekst, wklej go do tego narzędzia. Pokaże Ci jak bardzo zrozumiałe jest to, co napisałeś.
– znajomi – podeślij gotowy tekst do znajomego, niech rzuci na niego okiem i zaproponuje zmiany lub wskaże błędy, których nie wyłapały poprzednie narzędzia. To niewiele, a może dać Ci naprawdę dużo.
Zasada nr 4- Zadbaj o konstrukcję przekazu
Staraj się w każdym akapicie przekazywać inne informacje, zaczynając od tych najważniejszych, a przechodząc do tych najmniej istotnych. Zakończ podaniem danych kontaktowych.
#poradapośrednika:
Zawrzyj informację o preferowanych sposobach i godzinach kontaktu. Napisz też, kiedy możesz pokazywać nieruchomość. To ułatwi Ci życie i zaoszczędzi odrobiny nerwów.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tworzenia skutecznego opisu nieruchomości?
Pobierz darmowy e-book który dla Ciebie przygotowałem:
https://nieruchomosciszybko.pl/poradnik/
Skuteczny agent nieruchomości i kreatywny praktyk szybkiej sprzedaży. Związany z marką NieruchomosciSzybko.pl . Cały czas pracuje jako pośrednik na rynku wtórnym. Specjalizuje się we współpracy z klientami sprzedającymi i deweloperami. Dzięki autorskiemu Systemowi Skutecznej Sprzedaży Nieruchomości uzyskuje ceny sprzedaży wyższe o 10% i sprzedaje o 30% szybciej w porównaniu z agencjami i działami sprzedaży działającymi w standardowy sposób.